Kul julpyssel.

Redan första advent, puh! Idag blir det bullbak och julpyssel här hemma. Kikade runt på nätet efter varierande julpyssel och hittade lite kul saker för både stora och små.

Första bilden kommer från Panduro, kolla vad dekorativt de röda bokstäverna ”Ho ho ho” gör sig på väggen…

Skärmavbild 2010-11-27 kl. 22.48.05.png

Här har man gjort små söta trummor. Bilden kommer från Martha Stewart. I texten har de förklarat att man gör trummorna av små runda askar. Men om man är pysslig tycker jag man kan klippa ringar av toapappersrullar, klä dem i fint papper och limma fast dekorativa band runt.

Skärmavbild 2010-11-27 kl. 23.03.47.png

Enkla julänglar av tårtpapper, saknar bara lite fluffigt änglahår på huvudena. Från bloggen Sycamorestirrings.

sycamorestirrings.blogspot.com.png

Här har man gjort vackra grandekorationer av kottarnas ”blad”.

Skärmavbild 2010-11-27 kl. 22.53.51.png

Piprensare kan man göra många fina saker med bla stjärnor. Och för att piffa extra kan man trycka fast pärlor på ändarna.

kSkärmavbild 2010-11-28 kl. 09.02.31.png

w.greensim.com.png

Skärmavbild 2010-11-28 kl. 08.33.16.png

Man kan även göra söta polkagriskäppar med piprensare.

Skärmavbild 2010-11-27 kl. 20.11.43.png

Här har man limmat fast små glitterbollar på en frigolitboll, en limpistol är att rekommendera!

Skärmavbild 2010-11-27 kl. 22.10.05.png

Den här bilden tror jag jag visade förra året, men den är ju så söt och enkel, gjorda av ischokladformar.

Skärmavbild 2010-11-27 kl. 21.08.44.png

Här har man sparat äggkartonger och målat till klockor med en liten bjällra på snöre. Bild från Martha Stewart.

Skärmavbild 2010-11-27 kl. 23.00.37.png

Avslutar med tre härliga granar. Här har garn virats runt koner och dekorerats med röda bär. Snyggt! Från bloggen Bloglovin.

www.bloglovin.com.png

Ha en härlig första advent!

/Helena

Annonser

2 comments

  1. Åh så många fina pysselgrejer! Var hittar du allt egentligen?! Man blir verkligen inspirerad! Måste bara göra något av det. Jag glömde t.o.m bort att det var första advent igår! När man bor i ett annat land är det lätt hänt…måste leta reda på adventsstaken sedan. I Juletider blir man allt lite hemlängtande – det är ju så fint med snön och adventsstakar och så doften från diverse godsaker…men förstås…julstressen finns ju där, så många måsten. Det finns inte alls här!Ha en mysig em och kväll!

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s